Tilaus- ja toimitusehdot

1.Tilaaminen

Myymme täysi-ikäisille henkilöille tai alaikäisille, joilla on huoltajan suostumus tilaamiseen.

Tilatessa asiakkaan tulee antaa toimitusta varten nimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Asiakkaan tulee varmistaa, että annetut tiedot ovat oikein. Erityisesti on hyvä tarkistaa, että puhelinnumero on oikein, sillä Posti lähettää paketin saapumisilmoituksen vain tekstiviestillä.  Myyjä ei vastaa väärin annettujen yhteystietojen aiheuttamista mahdollisista ylimääräisistä kuluista toimituksessa.

Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Tilaaminen edellyttää maksamista verkkokaupan maksupalvelussa (Tilisiirto, PayPal-maksu, pankki- tai luottokortti).

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut ja tilatut tuotteet. Tilaamalla asiakas sitoutuu näihin toimitusehtoihin.

2. Toimitusaika

Pyrimme käsittelemään tilaukset mahdollisimman nopeasti. Tavallisesti lähetämme tilaukset kerran viikossa maanantaina tai tiistaina. Fiskarsin ruukissa ei ole postitoimistoa, ja ympäristöä ajatellen vältämme turhaa kulkemista lähimpään kaupunkiin Karjaalle. Jos tähän toimitusaikaan tulee viivästystä, olemme asiakkaisiin mahdollisimman pikaisesti yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse. Emme vastaa tavaran kuljettajasta johtuvista
viivästyksistä.

Jos tilauksesi on kiireellinen ja tarvitset sen mahdollisimman nopeasti, olethan puhelimitse yhteydessä myyntitiimiimme +358 400 850 250 tai +358 44 97 64 508. Teemme kaikkemme, jotta saisit tilauksesi tuolloin mahdollisimman nopeasti! Kysy myös kotiovelle kuljetuksista erillistä maksua vastaan. 

3. Toimitustavat

Toimitamme yli 100 euron tilaukset ilman toimituskuluja.

Tilauksen yhteydessä asiakas valitsee toimitustavaksi joko Postin toimituksen noutopisteeseen, Postin kotiinkuljetuksen tai noudon Onoma Shopista, Fiskarsista. Toimitamme vain Suomeen. 

  • noutopaketti 0.00€
  • kotipaketti 8.00€

Tilauksen yhteydessä asiakas saa seurantatunnuksen sähköpostiin, jonka avulla voi seurata toimituksen etenemistä.

Tilauksen voi tulla myös noutamaan Onoma Shopista, Fiskarsista, Tornikellorakennus, Fiskarsintie 352 D, 10470 Fiskars.

  • talvikaudella ke-su 12-17 välisenä aikana
  • kesäkaudella ma-su 11-18 välisenä aikana

Tällöin toimituskuluja ei veloiteta. Noudon ajankohta vahvistetaan tilaajalle sähköpostitse tai tekstiviestillä. Tilaus luovutetaan vain tilausvahvistusta tai henkilöllisyystodistusta vastaan.

4. Toimitusten pakkaaminen

Kiinnitämme erityistä huomiota tuotteiden huolelliseen pakkaamiseen. Käytämme toimitusten pakkausmateriaaleina osittain kierrätettyjä tai aiemmin käytettyjä materiaaleja, esim. kierrätettyjä pahvilaatikoita. Laatikoiden pehmusteina/täytteinä käytetään toisinaan mm. kierrätettyä kuplamuovia, kaikki pakkauksissa sisällä olevat kierrätysmateriaalit ovat puhtaita ja hygieenisesti säilytettyjä.

5. Palautusoikeus

Verkkokaupassamme noudatetaan kuluttajansuojalain mukaista 14 vuorokauden palautusoikeutta.

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja täysin myyntikelpoinen. Jos asiakas haluaa palauttaa tuotteen, tulee hänen ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon +358 400 850 250 tai osoitteeseen . Yhteydenotto tulee tapahtua 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Palautuksen voi tehdä vasta, kun sähköpostiin tai puheluun on vastattu.

Ilmoita sähköpostissa tai puhelussa:

  • nimesi, postiosoitteesi ja tilausnumero.
  • Palauta tuotteet postipakettina osoitteella Onoma Shop, Tornikellorakennus, Fiskarsintie 352 D, 10470 Fiskars.
  • Liitä lähetykseesi tuotteen mukana tullut pakkauslista sekä tilinumero, jonne palautamme tuotteen hinnan. Asiakas palauttaa tuotteet omalla kustannuksellaan. Emme lunasta postiennakkolähetyksiä.

Palautuksen pakkausvastuu on asiakkaalla. Mikäli tuote on rikkoutunut matkalla huolimattoman pakkaamisen johdosta, pidätämme oikeuden evätä palautuksen.

Huom! Emme ota vastaan palautuksia, joista ei ole ensin sovittu asiakaspalvelun kanssa.

6. Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen  tai puhelimitse +358 400 850 250. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

7. Noutamattomat tilaukset

Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole kuluttajansuojalain mukainen palautus.

Kuluttajansuojalain 6 luvun perusteella tavaran passiivinen noutamatta jättäminen noutopaikasta ei ole etämyyntisopimuksen pätevä peruuttamistapa. Lähetyksen noutamatta jättäminen on syy kaupan purkautumiseen. Veloitamme 19,90 euron arvosta käsittelykuluja tilauksista, joita ei ole noudettu postista Postin antaman säilytysajan puitteissa.

Elämässä saattaa kuitenkin sattua kaikenlaista. Jos jostain syystä et ole päässyt noutamaan lähetystä, olethan meihin mahdollisimman nopeasti yhteydessä. Jos emme ole ehtineet hyvittää sinulle mahdollista jäännöstä, katsotaan mitä voimme tehdä.

8. Yhteystiedot

ONOMA Shop, Tornikellorakennus, Fiskarsintie 352 D, 10470 Fiskars

tai

+358 400 850 250 (myymälä) +358 44 9764508 (Matleena

to-top